آکادمی علوم پزشکی و سلامت پایا

آکادمی علوم پزشکی و سلامت پایا

0  |   ثبت نام  |   ورود

کارگاه آنلاین «اصول مصاحبه بالینی و انگیزشی»

نوع: آنلاین
تاریخ شروع ثبت نام: 1403/07/20
تاریخ پایان ثبت نام: 1403/08/10
تاریخ شروع کارگاه: 1403/08/10
قیمت: 580,000 تومان
قیمت برای شما: 464,000 تومان

 

 

 

 

عنوان کارگاه

مصاحبه بالینی و انگیزشی

ویژه روان‌شناسان، روان‌پزشکان، مشاوران

مدرس :

دکتر حامد نقاشیان

فوق دکترای طب روانتنی از دانشگاه فرایبورگ آلمان/ علوم پزشکی اصفهان

زمان:

پنجشنبه‌ها 10 و 17 آبان‌ماه

ساعت:

19:00 الی 22:00

سرفصل ها:

چارچوب مصاحبه بالینی و تشخیصی

تاریخچه روانپزشکی مراجعین

ارزیابی وضعیت روانی مراجع

نقش درمانگر در رابطه درمانی

آزمون‌های روانشناختی رایج

نشانه‌شناسی و تشخیص افتراقی

مصاحبه انگیزشی (ترغیب و پرهیز رفتاری)

 

کارگاه آنلاین مصاحبه بالینی و انگیزشی

اولین قدم برای ورود به مرحله درمان مصاحبه بالینیست جایی که درمانگر می بایست علاوه بر برقراری یک اتحاد درمانی دقیق و درست بتواند اختلال مراجع را تشخیص دهد و نقشه راه درمان خود را پایه‌ریزی کند

معمولا ارزیابی و تشخیص سلامت روان از طریق مصاحبه و پاسخ به برخی سوالات انجام می‌گیرد. همچنین پاسخ به پرسش‌نامه وجود و شدت علائم انواع مشکلات سلامت روان مشخص می‌کند. مصاحبه بالینی رایج‌ترین و پرکاربردترین ارزیابی تشخیص سلامت روان به‌شمار می‌رود که از طریق یک درمانگر متخصص انجام می‌شود. همچنین از طریق انجام ارزیابی یا مصاحبه بالینی نوع و طول درمان نیز تعیین می‌شود. همچنین برای شروع درمان، اطلاعات جانبی از جمله سوابق پزشکی توسط درمان‌گر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علاوه‌بر این، معمولا مصاحبه‌ای با خانواده فرد بیمار و پزشکان قبلی انجام می‌شود. بنابراین، تشخیص بیماری، انتخاب روش درمانی مناسب، ارزیابی سلامت روان، تشخیص اختلال یا ناتوانی خاص همچنین کمک به دادگاه، ارزیابی سلامتی متقاضیان کار یا مدرسه رایج‌ترین کاربرد برای مصاحبه بالینی به‌شمار می‌رود.

مصاحبه انگیزشی نیز راهی برای هدایت گفتگو به سمت تغییر است. این تغییر باید برای تقویت انگیزه و تعهد مراجعان باشد. این یک تکنیک ماهرانه است و جایگزین بسیار خوبی برای رویکرد های معمول برای ترغیب مراجعان به تغییر است. از این مصاحبه برای ایجاد تغییرات در حوزه روان درمانی، مراقبت های بهداشتی، مربیگری، مددکاری و آموزش مفید است.مصاحبه ی انگیزشی نسبتا کوتاه و مختصر است و گاها تنها یک جلسه می تواند برای بهبود نتایج درمان و ایجاد تغییر در الگوهای طولانی مدت کافی باشد.

در این کارگاه با تکنیک های مصاحبه بالینی و انگیزشی آشنا خواهید شد و پس از پایان کارگاه با استفاده از اصولی که آموزش می بینید می توانید در مصاحبه‌های خود در اتاق درمان از این اصول و تکنیک‌ها جهت یک فرایند درمانی موفق استفاده نمایید.

 

شروع برگزاری:

10 آبان ماه

ساعت: 19:00 الی 22:00

تخفیف ویژه این دوره:

  • تخفیف 20 درصدی ثبت نام زودهنگام :

متقاضیانی که تا تاریخ 28 مهرماه ثبت نام خود را تکمیل نمایند می توانند با قیمت 464 هزار تومان ثبت‌نام نمایند.

  • تخفیف 40 درصدی ثبت‌نام گروهی:

شرکت کنندگانی که به صورت گروهی 4 نفر به بالا قصد ثبت نام در این کارگاه را داشته باشند 40 درصد تخفیف دریافت خواهند کرد برای دریافت نحوه ثبت نام و دریافت کد تخفیف با شماره 09177507017 تماس حاصل فرمائید.