سلسله وبینارهای چهارگانه «آشنایی با رویکردهای روانشناسی»

آشنایی با رویکردهای روانشناسی
مدرس: گروهی
نوع: آنلاین
تاریخ برگزاری کارگاه: 1402/03/18
ناموجود

هزینه ثبت نام مجموعه وبینارها به‌صورت یکجا : ۳۲۰ هزار تومان 
توجه : هزینه هر کدام از کارگاه ۱۰۰ هزار تومان است؛ اما اگر شما مجموعه وبینارها را یکجا ثبت نام کنید ۲۰ درصد تخفیف به شما تعلق می‌گیرد و به‌صورت یکجا فقط با ۳۲۰ هزار تومان هر ۴ وبینار را شرکت می‌فرمایید. 

 

عنوان دوره: آشنایی با رویکردهای روانشناسی

مدرسین:  

دکتر علیرضا زرندی
دکتر پیمان طاهری
دکتر مهری مرادی
دکتر حمید ضرابی

 

شیوه برگزاری: وبینار

این کارگاه ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان علوم پزشکی و روانشناسی و تمامی علاقمندان روانشناسی می باشد.

با ارائه سرتیفیکیت


تاریخ‌های برگزاری وبینارها:

1402/3/18
1402/3/25
1402/4/01

1402/4/07

ضرورت این دوره:

وقتی دانشجویان وارد رشته ی روانشناسی میشن ، در طول تحصیل و در زمان فارغ التحصیلی ، دغدغه این رو دارن که چجوری به همنوع خودشون کمک کنن. بخش مهمی از نحوه کمک ، به نوع و نحوه دیدگاه روانشناس به مسئله بستگی داره. به عبارتی میتونیم بگیم که در طول این مسیر و این هدف ، اولین موضوعی که هر روانشناسی باهاش رو به رو هست ، *انتخاب رویکرد* هست. 
حالا سوالی که پیش میاد اینه که اصلا رویکرد چیه؟
وقتی که تاریخ روانشناسی رو میخونیم میبینیم که نظریه پردازان مختلف ، با توجه به تجربه زیسته ی خودشون و شرایط حاکم بر آن دوران، تئوری هایی در مورد رشد انسان و شکل گیری شخصیتش ، آسیب شناسی افراد ، نحوه شکل گیری اختلالات ، اهداف درمان و روش و تکنیک های رسیدن به این اهداف ارائه کردن که مجموعا به اونها *رویکرد* گفته میشه. 
بنابراین هر روانشناس لازمه رویکرد مد نظر خودش رو انتخاب کنه و در طول مسیرش ، از اصول نظری ، عملی و تکنیک های اون رویکرد بهره ببره. 
هممون میدونیم که رویکرد های مختلفی توی روانشناسی مطرح هستن که هر کدوم زیر بناهای نظری خاص خودشون رو دارن. حالا از بین این رویکرد ها ، ما کدوم رو انتخاب کنیم؟ اصلا چجوری و بر چه اساسی باید رویکردمون رو انتخاب کنیم؟ 
خب گام اول توی تصمیم گیری ، آگاهی و دانشه ! یعنی شما برای این که بتونید رویکرد دلخواه و مناسب خودتون رو انتخاب کنید ، اول از همه لازمه رویکرد های مختلف رو *بشناسید* ، با چارچوب نظریش آشنا بشید ، نوع نگاهش به مراجع و درمان رو بدونید ، محدودیت هاش رو در نظر بگیرید و در نهایت با استفاده از این اطلاعات ، رویکرد مناسب خودتون رو انتخاب کنید‌. 
حالا این اطلاعات رو از کجا به دست بیاریم؟ چجوری با همه رویکرد ها آشنا بشیم و بشناسیمشون؟ 
خبر خوب اینه که ما در آکادمی پایا ، راه به دست آوردن این اطلاعات رو برای شما راحت کردیم
میپرسید چجوری؟ 
بیاید تا بهتون بگم

آکادمی پایا دوره‌ای رو ترتیب داده که توی اون، ۴ رویکرد اصلی و برجسته روان‌درمانی شامل درمان شناختی رفتاری، طرح‌واره درمانی، درمان روان‌پویشی و درمان هیجان‌مدار رو معرفی می‌کنه و اساتید برجسته و بنام در هر یک از رویکردها، اطلاعات مفید و جامعی از اون رویکرد رو خدمت شما ارائه میدن
بعد از این دوره ، شما با داشتن اطلاعات کامل از رویکرد های برجسته و کاربردی در روانشناسی ، قادر خواهید بود رویکرد خودتون رو انتخاب کنید و به صورت تخصصی و ویژه ، آموزش در اون رویکرد رو شروع کنید
خبر خوب بعدی اینه که برای اینکه همه ی شما عزیزان اعم از دانشجویان و شاغلین بتونید توی این دوره شرکت کنید ، آکادمی پایا این دوره رو در طول ۴ پنجشنبه به صورت آنلاین برگزار میکنه
این دوره کاربردی و جذاب رو از دست ندید
منتظرتون هستیم...

معرفی دوره ها به صورت خلاصه:

  1. رویکرد CBT یا شناختی رفتاری:
    این رویکرد برای شناخت و تفکر انسان ارزش زیادی قائل است و نظریه پردازان این رویکرد معتقدند اختلالات ما ریشه در باورهای ما دارند و در نهایت تغییر این باور ها موجب تغییر در احساسات و رفتار های ما می شود. درمانگر در این رویکرد از تکنیک ها و تکالیفی استفاده میکند که با همکاری و مشارکت فعال مراجع ، باور های ناکارآمد را جایگزین کند.
  2. رویکرد EFT یا هیجان مدار:
    این رویکرد بیشتر به نقش هیجان در درمان اختلالات توجه می کند و معتقد است تغییر در هیجانات ، عامل اصلی تغییر در رفتار های ماست. درمانگر در این رویکرد از تکنیک هایی جهت تبدیل هیجانات ناسازگار به هیجانات سازگارانه تر و تجربه مجدد خاطرات استفاده میکند.
  3. رویکرد ISTDP یا روانپویشی کوتاه مدت:
    این رویکرد بر نقش دلبستگی در بروز مشکلات تاکید می کند. نظریه پردازان این رویکرد معتقدند آسیب به دلبستگی منجر به بروز احساسات متعارض و اضطراب می شود که فرد در تلاش برای سرکوب آنها بر می آید. هدف درمان در این رویکرد ، کمک به تجربه ی احساسات است.
  4. رویکرد طرحواره درمانی:
    این رویکرد بر نیازهای اساسی انسان تاکید می کند و معتقد است ناکامی در رسیدن به هریک از این نیازهای اساسی باعث بروز دچار اختلال و مشکلات می شود و روابط فرد را در بزرگسالی تحت تاثیر قرار دهد. هدف این درمان، کار کردن روی طرحواره های آسیب‌زاست.
     

    مراحل و شرایط استفاده از تخفیف ۵۰ درصدی این دوره:

    ۱. پوستر مربوط به این وبینار را در پیج اینستاگرام خود منتشر کنید و پیج آکادمی پایا (paya_psa) را تگ کنید.

    ۲. بعد از ۲۰ ساعت اسکرین شات استوری خود را از طریق دایرکت پیج آکادمی پایا یا تلگرام یا واتس‌اپ پشتیبانی عمومی به شماره ۰۹۱۷۷۵۰۷۰۱۷ ارسال کنید.

    ۳. تیم پشتیبانی فنی پایا، تخفیف را برای شما فعال و راهنمایی لازم برای اعمال آن را ارسال می‌نماید.

    توضیح: کارگاه درمان شناختی رفتاری، یک بار با حداکثر ظرفیت در تاریخ‌های 11 و 12 خرداد برگزار شد و بنا به درخواست متقاضیان عزیز در تاریخ چهارشنبه 7 تیر نیز تکرار خواهد شد.
    بنابراین این وبینار همچنان در پکیج سلسله وبینارهای رویکردهای روانشناسی باقی است.